Consultanta, CSR, Mediu, Neliniști, Stakeholders, Sustenabilitate

Verigile slabe din lanțul de valoare

CDP (Carbon Disclosure Project) și firma de consultanță BSR vor publica, începând de anul viitor, un clasament al corporațiilor referitor la modul în care acestea își controlează aspectele de mediul în lanțul lor de aprovizionare. Anunțul apare în CDP Supply Chain Report 2015/2016 care conține date furnizate de 75 de organizații al cărui buget total de achiziții depășește 2.000 de miliarde de dolari.

Conform publicației, a devenit inacceptabil ca marile corporații să evite în primul rând să-și evalueze, iar apoi să-și asume răspunderea pentru impactul pe care activitățile derulate de ele și de furnizorii / distribuitorii lor le au asupra mediului înconjurător.

Interesant este faptul că, dacă până acum erau scoase în evidență doar bunele practici și se dădeau drept exemplu doar acele companii care obțineau note bune la purtare, de data aceasta organizația CDP își propune să întocmească și o listă a rușinii. Aceasta va conține numele acelor corporații care nu colaborează cu lanțul de valoare în rezolvarea impactului asupra mediului.

Metodologia propusă de cele două entități care au demarat inițiativa va acoperi cinci aspecte:

  1. guvernare – companiile vor trebuie să spună dacă responsabilul cu achizițiile sau departamentul de profil al companiei aplică politici de motivare (prin bonusuri) a furnizorilor / distribuitorilor care au luat măsuri de reducere a impactului asupra mediului;
  2. implicarea furnizorilor / distribuitorilor – companiile vor trebui să spună cum anume se consultă cu aceștia, cum îi implică în strategia de consultare și ce procent din total furnizori / distribuitori sunt incluși în strategie;
  3. raportare – companiile vor trebui să spună dacă își evaluează și/sau publică datele referitoare la emisiile din amonte sau pentru categoriile de produse și servicii;
  4. deciziile de achiziție – companiile vor trebui să spună cum anume au folosit informațiile obținute sau sugestiile formulate de furnizori / distribuitori, în cazul în care există un proces consultativ funcțional;
  5. obiective – companiile vor trebui să spună dacă și-au stability și asumat obiective / ținte specifice în relația cu furnizorii / distribuitorii și ce măsuri iau împreună cu aceștia pentru a dezvolta afacerile.

Până când va fi publicat clasamentul (cel mai probabil în ianuarie 2017), delectați-vă cu un articol în care sunt prezentate rezultatele de anul acesta. Vorba Christianei Figueres, șefa UN Climate Change Secretariat: “când vine vorba de acordul de mediu de la Paris, toată lumea – inclusiv corporațiile și lanțul de valoare – dă comanda pentru aperitive.”

You Might Also Like

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.