Facebook la 10 ani
Facebook împlinește astăzi 10 ani. Creată în 2004, rețeaua de socializare pleca la drum cu misiunea de a-i ajuta pe oameni să păstreze legătura unii cu alții. Culoarea predominantă (albastru) a fost aleasă ca reprezentativă datorită daltonismului de care suferă Mark Zuckerberg.
Astăzi, Facebook are peste 6.300 de angajați (cifra exactă era, în decembrie 2013, de 6.337 angajați) și înregistrează în medie 757 de milioane de accesări zilnice. Dintre cei 1,23 miliarde de utilizatori, peste 81 la sută sunt din afara continentului nord american.
În afara celor 12 birouri din Statele Unite ale Americii, Facebook are reprezentanțe în Amsterdam, Auckland, Bruxelles, Buenos Aires, Dubai, Dublin, Hamburg, Hong Kong, Hyderabad, Londra, Madrid, Melbourne, Mexico City, Milan, Paris, Selangor, Sao Paulo, Seoul, Singapore, Stockholm, Sydney, Tokyo, Toronto și Varșovia.
La mijlocul lunii decembrie anul trecut, Zuckerberg a donat 18 milioane de acțiuni unui ONG, Silicon Valley Community Foundation. În momentul donației, valoarea acestor acțiuni era de 990 de milioane de dolari, actul de caritate al lui Zuckerberg fiind cel mai scump înregistrat în 2013.
Gestul n-a fost unul singular, pentru că tot în decembrie, dar în 2012, Zuckerberg făcea o donație similară (tot 18 milioane de acțiuni) către aceeași fundație, doar că la vremea respectivă valoarea acțiunilor era de numai 500 de milioane de dolari.
La capitolul mărci, clasamentul se prezintă astfel: Lidl România (peste un milion de fani), Aqua Carpatica (887k), Coca Cola (833k), Pepsi (827k), din nou Pepsi (826k), Avon Space (752k), Doncafe (749k), McDonalds (736k), Nivea (693k) și din nou Nivea (671k).
Brandurile politicienilor români nu sunt la fel de puternice. Premierul Ponta are 225k fani în România, el fiind urmat de Elena Udrea (109k), Remus Cernea (101k), Sorin Oprescu (71k), Crin Antonescu (58k) și Corneliu Vadim Tudor (54k). Interesant este că Barack Obama și Parlamentul European au mai mulți fani din România decât mulți politicieni sau instituții care muncesc sau funcționează zi de zi în România (cum ar fi Mircea Geoană, Andreea Vass sau Ramona Mănescu pe de o parte, respectiv Tineretul Democrat Liberal sau Serviciul Român de Informații).
Deși nu la fel de populari în cifre, există doi politicieni neaoși care au devenit vedete datorită exprimării lor. Din fericire, sunt amuzanți. Din păcate, amândoi vor candida la europarlamentare.
Eu zic ca înainte de alegeri să aruncați o privire la spusele lor pentru că, nu-i așa, dacă limba maternă îi pune în încurcătură, mă gândesc cu groază la ce harababură vor produce în alte limbi de circulație europeană.
Prima pe listă este doamna Maria Grapini, femeie de afaceri și ministru. Problemele abordate de domnia sa cu… profesionalism acoperă o gamă complexă de subiecte:
de la vreme și anotimp
la temele economice
cele legate de alimentație
sau de comunicare.
Un alt personaj ajuns la putere zilele acestea pe Facebook este Sorin Paler, vicepreședinte al partidului Forța Civică. Cine înțelege ceva din ce vrea să spună, are o bere de la mine.
Leave a Reply