Sustenabilitate, Stakeholders, CSR, Neliniști

Barometrul (ne)încrederii

Dacă mi-ar fi spus cineva acum zece ani că China se va bucura, la nivel mondial, de mai multă încredere decât Statele Unite ale Americii, aș fi zis că e nebun. Cu toate acestea, ediția din 2018 a barometrului Edelman privind încrederea în instituții exact asta ne arată:

Iar pentru ca lucrurile să fie și mai complicate decât ilustrația de mai sus, inclusiv încrederea în instituțiile media chineze este mai mare decât cea în instituțiile media americane. Definiția instituțiilor media include platformele (rețele sociale, app-uri de știri și motoare de căutare) și creatorii de conținut (jurnaliști, branduri și influenceri). Mi se pare foarte interesantă diferențierea între jurnalism și platforme în contextul în care, în 21 de țări, cele din urmă pierd teren semnificativ în defavoarea jurnalismului de calitate. Pe de altă parte, jumătate dintre cei care au participat la studiu s-au declarat “deconectați”, adică accesează știri mai rar de o dată pe săptămână.

Cele mai credibile voci sunt, în momentul de față, experții tehnici, cei din mediul academic, analiștii financiari și antreprenorii de succes.

Șefii de companii (CEO) sunt cei de la care lumea are așteptări mai mari decât de la guvernanți, ceea ce se reflectă atât într-o încredere sporită în companiile conduse de ei, cât și în rezultatele financiare ale acestora. Cu două condiții: ca deciziile să reflecte valorile companiei, iar produsele sau serviciile să fie de calitate.

Din punctul meu de vedere, conducătorii companiilor merg pe coji de ouă, șansele ca bruma de încredere câștigată cu greu să se piardă la cel mai mic semn că vorbele și faptele nu sunt aliniate: 60% dintre respondenți sunt de părere că, în demersurile lor, acești oameni (CEO) sunt mai degrabă mânați de lăcomie decât de dorința de transformare în bine a lumii în care trăiesc.

La nivel sectorial, cele mai de încredere domenii sunt considerate tehnologia (75%), educația (70%) și serviciile de consultanță (68%), la capătul opus situându-se industria auto (62%), FMCG (60%) și serviciile financiare (54%).

You Might Also Like

Leave a Reply